Pages

A story of a lifetime.. in a heartbeat...

Assalamualaikum w.b.t.......


okeh setelah lebih 2 bulan menyepikan diri dalam mengupdate blog nie, entri sebelum nie telah diterjah oleh owner kedua blog nie ye...hihihi..hari ini aku kembali dgn semangat baru,azam yang baru..ye la,tahun baru kan...2012..dan semestinya banyak perkara yang dah berlaku sepanjang tahun lepas..kenangan manis,kenangan pahit sume ada..


dan sepanjang 2 bulan nie jugak,macam-macam benda yang aku lalui..tapi tu la kan,sume benda yg berlaku x leh la yg happy je sokmo..xsyok jgak kan..bukan life la lau nak happy jeh selalu..hahaha..


A story of a lifetime.. in a heartbeat...


yes..sume kenangan akan tetap tersimpan..memang x dpt dicari ganti kalau hilang..kalau laa benda nie bleh simpan dalam pendrive ke ok jugak..tp xpe lah..chill sudaaaaa..


oraitt..sekarang dah masuk 2012..so sape2 yg berumur 19 pada 2011 akan berumur 20 pada tahun ini..so daripada nombor belas akan bergerak ke nombor puluh..bakpe xtau..ase cam tua jeh ngn angka tu...
tp tu r..hidup mesti diteruskan..tp best gak,lagi meningkat umur,maknanya lagi cepat la nak kawin..hahahahaha..
dan semakin meningkat umur, semakin banyak la tanggungjawab kita ni..jangan lupa,umur pun salah salah satu drpd nikmat Allah s.w.t kpd kita.. Di akhirat nanti,setiap kita akan dipertanggungjawabkan tentang umur kita di hadapan Allah s.w.t..sebagaimana tersebut di dalam hadis Nabi s.a.w yg bermaksud:  


"Tidak berganjak kedua kaki seorang hamba pada hari kiamat sehingga ia disoal tentang umurnya pada perkara apakah ia dihabiskan,dan tentang ilmunya untuk apakah ia digunakan,dan tentang harta bendanya dari manakah ia diperolehi dan pada apakah ia belanjakan,dan juga tentang tubuh badannya pada perkara apakah ia susutkan kemudaan dan kecergasannya".(HR Tarmizi)



haaaa,kesimpulannya... befday,befday jugak..tp tanggungjawab sbg seorang hamba jgn dilupa ye adik-adik...hehehe..sebut pasal befday,today is my beloved sister's befday..so,


HAPPY BEFDAY TO YOU..!!

nak adiah, beli sendiri...td dah bawak g KFC..bagus kan dapat abang macam nie?? wakaka..okey lah..ada masa akan diupdate lagi...babaiii...






-.-'










tq to my mama sbb sponsor kfc td...peace..!!

2 comments:

Misz Jenny said...

tukang bawak je pun.. tak bagi hadiah punnn..


sian adik..

*kedekut punya abg

faridfirdaus said...

hehehehehehe...:D