Pages

ape nak jadiiii....

"ape nak jadi...
ape nak jadi...
sampai sekarang x kawin lagi...
ape nak jadiiiii......"

assalamualaikum...
haaa sape pernah dengar lagu kat atas tu? aku nyanyi tu bukan untuk aku...nak bagi contoh jeh..yg tu nanti2 la aku nyanyi lain kali...x cukup umur lagi...hahaha..

bukan ape,aku ase macam dah banyak perkara x elok berlaku kat Malaysia neh..macam-macam benda yg x pernah berlaku sebelum nie berlaku kt negara kita..risau jugak r..ye r benda-benda tu kebanyakannya just berlaku kat negara2 yg kurang aman jeh...yg kita selalu tengok kat dalam tv,kat dalam berita jeh..sekarang nie dah betul2 berlaku kat malaysia terchenta neh..contoh2nye mula2 macam demonstrasi jalanan,tunjuk perasaan,,,sume tu jadi huru hara..dan hari ni aku dengar dah start ada main bom pulak kat demonstrasi tu dan ada sampai tercedera..lepas nie?? Nauzubillah...mintak jauh dari segala bala bencana,,,aminnn...-.-

aku bukan nak tunding jari kat sape2 or nak mempolitikkan nie sume..xde orang yg salah dan xde orang yg totally betol jugak...senang2 sume salah laah..kecuali aku..wahaha..just aku x suke btol laa bile berlaku huru-hara,kacau-bilau macam neh..kita xnak r negara kita jadi negara x aman pulak..sussahh nt...setuju??

kalau laa negara kita x wujud benda2 macam nie kan bagus..senang je hati ase..lagipon ada banyak lagi cara lain yg boleh kita guna kalau nak dapatkan keadilan..kan best kalo negara kita jd macam negara pimpinan Sultan Mohamad Al-Fateh dulu..komfem aman damai..tp tu r..silap sape sekarang?? same2 la kita fikir....x mustahil kalau kita nak jadikan malaysia macam tu jugak..just berlandaskan Islam dalam semua perkara dan umat Islam bersatu..InsyaAllah,malaysia akan jadi negara yg aman,,,so sekarang nie bukan masenye untuk kita salahkan sape2,just think it,think it deeply and wisely...speaking la pulakk...

ok lah,,membebel banyak2 sangat pon x guna..letih jugak membebel neh..kalo x percaya,try tanye sape yg suka membebel...try tanye mak korang ke,tu pon kalau korang nak rase extrabebelan ditambah dengan tempeleng or flying kick free sebagai penambah perisa..tp x salah kn mencuba..paling kurang pon dyorang x masak nasik jehh...haa baru padan muka...tu laa,bajet nak peramah sangat..hahahahahaha..lgpon bukannye selalu dapat rase..nanti dapat tulis dalam blog... kenangan manis tuuuuu...wahaha..

sebelum idea untuk mengarut semakin bercambah,aku mengundur diri dulu..nak makan nasik yg mak aku masakk..ye laa,aku kan budak baikk...(^o^)...chow!! assalamualaikum....

berkhidmat untuk negara..


setuju???






No comments: