Pages

.s.m.o.k.e.


popeye the sailorwoman..popp popp

Assalamualaikum w.b.t..
Hari ni aku nak cakap sikit pasal smoking. Aku rasa aku belum pernah buat entri pasal nie. Kalau ada pon mungkin kali ni lebih banyak pendedahan yang membolehkan kita sama-sama ambik iktibar mengenainya. Ayat macam skema budak nerd. CEhhh..

Banyak benda yang aku nak cakap pasal benda nie sebenarnya. Dan mungkin pasal apa aku nak cakap ramai yang perasan tapi buat-buat x perasan. Because i'm a boy. Tapi angan cakap perempuan xde yg smoke k. Aku pernah kerja ngn bos wanita yg smoke. Tapi dye baik jeh. And i have a lot of friends yang smoking. Tapi sebelum tu,ada sapa-sapa yang x tau smoking tu ape? Smoking nie macam nie,apa kata korang ambik duit RM10,lepas tu gulung,letak kat mulut,lepas tu bakar,lepas tu hisap asap dye. Haa macam tu la lebih kurang. Ada jugak aku pernah dengar orang buat spekulasi pasal smoking nie, dye cakap macam letak mulut  dekat ekzos kereta,lepastu isap asap dye. Pedihh..Tapi tu bukan aku cakap k,orang lain yang cakap.

Okeh,kita mula dengan sebab smoking nie. Ada banyak sebab seseorang tu boleh start smoking and yang paling ketara yang aku rasa ialah sebab pengaruh kawan. Biasanya naluri untuk mencuba sesuatu yang baru nie lahir bila kita masuk ke alam remaja. Sebab tu la ramai yg start smoking masa kat sekolah menengah. Mula-mula rasa macam nak try suka-suka jeh tapi lama-kelamaan benda tu jadi ketagih. Ye la,bila tengok member boleh wat keluar asap bulat ke,cool beb. Tambah pulak nampak macho gitu. Pergh kalo awek tengok mesti dye akan cakap, "Wah wah dye semonking laaa.. mannchownyee mannchownyee,,(sambil kelip2 mata,tepuk2 tangan..)" ..And aku sendiri pernah try benda tu mase kecik. Tapi alhamdulillah,aku x rasa pape yg best mase smoking tu. Apa aku rasa hanya best sebab dapat buat keluar asap. Bro, ape celup smoking. Wa x smoking pon wa macho jeh. Siap Preity Zinta agi minat wa. Preity zinta wa marah tau kalau wa semonking. Dye x nak jadi janda awal dye cakap. Siap ugut wa agi, "Kalau u x sanyang i, pegi letak muka u kat ekzos moto bapak i,bia kasik cepat mati. Boleh i kawin dgn orang lain terus. So xde lah i dapat status janda.." Hambek hang..

Aku sebenarnya xde hal dengan orang yg smoking nie. Ramai jeh member-member aku yg smoking. Aku okay jeh ngn dyoraang. Lepas makan lepak hisap rokok sekali. Tapi wa isap straw je. Minum air kosong sambil tiup straw dalam air nak kasi jadi gelegak air tu sebab milo dah abis. And dyorang okay,dyorang hormat aku. Walaupon aku okay jeh dengan asap rokok tapi memang aku tau yg perokok pasif lagi bahaya dari perokok aktif. Tapi x kan wa nak pergi menyorok bawah meja kan. Tapi seriusly aku x kisah pasal member2 smoking. Asal dyorang x guna duit aku. And memang dyorang jaga aku dari terlibat ngn benda nie. Pernah sekali member aku cakap kt member aku sorang lagi, "Kalau aku tau kau ajar dye isap rokok,siap kau.." and satu lagi,"Memang aku akan berhenti isap rokok kalau aku tau yed isap rokok.." (Terharu wa).Tenkiu kawan-kawan..

Kadang-kadang rasa segan ngn kawan-kawan sebab wa x smoking tu ada r jugak. Kadang-kadang terfikir nak try suka-suka sebab nak sesuaikan diri dengan situasi tu ada jugak. Ye r kalau mase lepak ramai-ramai ngn member2 yg smoking,wa sorang je yg x. Tapi seriusly wa cakap,wa still ingat orang-orang yg wa sayang. Ma abah wa,adik kesayangan wa,cik eity zinta wa. So wa batalkan hasrat murni wa untuk berjinak-cermat ngn asap ni. Rasa sayang wa kat orang disekeliling wa and diri wa sendiri wa lebih kuat dari rasa nak isap rokok. Tapi tu x bermakna member-member wa x sayang diri dyorang. Mungkin pengaruh yg bawak mereka jadi mcm tu. X boleh nk salahkan sapa2 sebab masing-masing pilih jalan masing-masing.

okeylah,kat bawah nie ada video best and sangat berguna. Komfem sakit hati budak besar kena dengan budak kecik. HAkhakhak..Layan..






p/s : pesanan penaja..
semalam pegi Tok Aman Bali Beach Resort..ambik gambar ni..cantik x? pemandangan matahari terbenam..i like it..
*without editing,just use sunset landscape mode




wa ase wa dah minat ambik gambar.. ^_^










2 comments:

Misz Jenny said...

mane gambar tuan eh? :P

padan muka kena ugut dengan cik PZ

faridfirdaus said...

gambar tuan limited edition..kahkah

takuttt.. :D