Pages

zaman sekolah..

Assalamualaikum w.b.t

Seriusly,aku rindu zaman sekolah aku. Zaman nerd,zaman budak-budak baru nak up. Lately,aku banyak habiskan masa cari gambar-gambar kenangan masa zaman sekolah dulu. Kobek-kobek facebook member,laptop,tapi sayangnya banyak gambar aku yg dah hilang sebab 'ter'format hard disk sebelum nie. Sayu hati ini. (-.-)

Seriusly, aku rindu.......

-zaman berbaju kemeja putih berseluar hijau
-zaman berneck tie rapat ke anak tekak, berkasut kulit hitam segak bergaya
-zaman berbaju melayu putih bersamping hijau ke masjid, berbaju batik biru 
-menangis di public fon sebab homesick (time form 1 jeh)
-dibuli oleh senior,kena merangkak di bawah katil,tiup kipas sampai berhenti,tembak lampu sampai pecah,menyanyi,mengurut,gosok baju,ambik air bergelen-gelen,berbotol-botol kat dewan makan sebab bising dalam dorm. Dan aku masih ingat bila aku juz isi sikit jeh air masak,tapi selebihnya air paip dan air liur. Sorry senior..hahha
-mandi kolah
-mencari air satu sekolah kalo xde air kt asrama
-pergi sekolah setiap hari
-pergaduhan di perhimpunan sebab ada orang kentut tapi x nak mengaku n buat senyap jeh.
-saat pkHem wish birthday setiap bulan di perhimpunan
-menyanyi lagu Negaraku,lagu sekolah
-saat warden announce dorm yg x berapa nak kemas untuk balik semula ke asrama dan menerima 'hadiah' di sana.
-saat warden announce nama sapa yg x pergi kelas mengaji
-tidur dalam kelas
-x siap kerja BM
-balik sekolah awal kalau cikgu ada meeting
-berlari ke dewan makan masa makan tengahari sebab xnak berebut. Masa nie la peperangan biasa berlaku sehingga nasi bertaburan di atas kepala. Tapi bila dah jadi senior x risau sebab boleh potong line. Sorry adik-adik. Aku tau masa korang jadi senior korang buat jugak.
-panjat koridor
-ponteng prep petang
-kena kejar dengan cikgu sebab lambat pergi prep,pakai stokin kat tangga sambil berlari
-pergi prep petang tapi tido
-main bola kat padang
-baju,stokin,selipar jepun kena rembat
-berlari berkain pelikat ke masjid dikejar pkHem
-berjemaah di masjid masa maghrib ngn isya'..kadang-kadang ponteng
-suruh adik-adik mengurut
-skodeng muslimah..*aku x buat.. kehkeh
-kena kejut subuh dengan rotan..*aku jarang kena..kadang-kadang..
-baju kau baju aku,baju aku baju kau,barang aku barang kau,barang kau barang aku jugak
-pergi mintak syiling dengan adik-adik sebab nk bergayut
-suruh junior belanja meggi
-buli adik-adik surh pergi ambik air. Tapi yg pasti aku suruh dye minum dulu sikit. Lepastu suruh bersih dorm pulak,suruh menari..macam-macam lahh
-tidur atas katil double-dacker. Tidur double bila dengar ada orang jumpa hantu
-cakap yg sekolah nie macam jail. X nak balik sekolah kalau cuti
-n macam-macam lagi lah.............................................



aku dulu pustakawan jeh. X boleh jadi prefect sebab aku baik sangat. And lagi satu,aku kan ulat buku..kehkehkeh  

Haihh kalau nak cerita memang x habis.
Tapi tu la kenyataanya. Zaman sekolah adalah zaman yg banyak mengajar untuk jadi seorang yg matang.
Aku ingat lagi kata-kata seorang senior selepas dye buli aku.

"Rilek ahh.. Benda nie akan jadi kenangan kat korang bila korang dah habis sekolah nanti. And kenangan untuk geng-geng aku jugak. Nah ambik mentos sebijik sorang...hahaha".

.....siap bagi mentos agi lepas buli bagai nak gila..

Yes,and now,aku dapat rasa semua tu. Semuanya hanya tinggal kenangan manis walaupon masa tu kita rasa tu la benda paling pahit yg pernah berlaku dalam hidup kita.





p/s : Always remember from where you come and who make you up..(^_^)






2 comments:

Misz Jenny said...

0o..Pustakawannn..

tak pernah bagitau pun (0_o)

faridfirdaus said...

dah penah bagitauu..tp dah lama kot..hihi