Pages

welcome back!!

Assalamualaikum w.b.t..

okeh...sekarang sume boleh gelak kat aku sebab aritu cakap dah xnak update blog tapi x sampai sebulan update balik. Tapi x payah la nak gelak lama-lama kan sampai tergolek-golek sambil goyang kaki ke atas kan. Terguris hati ni nanti...-.-"

YES!! seriusly, i think i need my blog back...

u want to know why?? Meh aku nak habaq sikit...

Aku bukan ape, aku sebenarnya kesian dengan awek aku sorang nie. Dah macam orang mati anak dah aku tengok gara-gara aku cakap yg aku dah x mau update blog. Siang malam duk nangis jeh. Sebagai seorang lelaki yg gentlement ala-ala Boboiboy,mesti la aku kesian kan. Kang kalo x kesian dye lari pergi Thailand n madukan aku pulak. X sanggup cheeeq..

ni haaa..
*
*
*
*
*
*
*


Tapi time dye cakap ngan aku,dye x tunjuk pon muka sedih macam nie. Saje nak control la kot. Padahal aku tau tiap-tiap hari dye nangis. Mane aku tau? Alaaa,Kerana Kapur tu kawan aku kot. Kawan kat pesbuk. Tapi dye roomate ngan Itiey aku nie. So, aku upah choki-choki kat si Nana nie suruh tengok-tengokkan awek aku ni. Alih-alih,si Nana nie mengadu kat aku yg choki-choki dye selalu abis kena kebas ngn awek aku sebab nak pujuk xnak kasi nangis tengah-tengah malam. Yang peliknya,dye x nak benda lain. Nak choki-choki tu jugak. Mungkin dye jeles kot. Lepas tu saje je xnak bagi si Nana nie makan benda yg aku bagi. Tapi macam mane dye boleh tau??

 Adehh...Biasalah,aku ngan Itiey aku nie hubungan jarak jauh. So,melalui blog je lah dye boleh tau perkembangan aku. Gambo nie pon aku mintak tolong Nana yg snap. Sori gambo blur sebab Nana nak cover xnak bagi kantoi ambik gambo cik Itiey tengah nangis.
Abih bergetor tangan si Nana macam kena alzheimer.. Hakhak..

Time skype ngan aku hari tu nie haaa..Siap ugut aku lagi....
*
*
*
*
*
*
*
#time marah-marah pun sempat keluar jugak lesung pipit dye..

aku pun jawab la. "Cheq,cheq....errr..suka hati cheq la blog cheq..!",
konon-konon aku pulak yg termerajuk laa..

lalu kuhempas ganggang telifon..berdecingg!!! jatuh balance syiling 30sen...
penuh drama..

Eh macam zaman dulu-dulu pulak. Ye la,pakai publicfon la katakan..
Tapi publicfon sekarang bukan macam dulu. Sekarang dah ada skype sekali. Tu yg keluar gambar sekali tuu..Sape kate xde? Ada je belakang umah aku..

p/s: saya xde laptop.. :'(

haa lepas tu mula la menyesal. Dye ingat cheq xtaw..
*
*
*
*

lepas tuu...
*
*
*
*

hahh bila dye pujuk aku balik sambil berlatar belakangkan lagu ombak rindu,memang aku susah nak hampakan cik Itiey neh. So,aku pon mengalah laa. Ye la,tambah pulak cik Itiey nie pandai main ayat..

Dye cakap macam nie,"Hang jgn la duk merajuk lama-lama. Buruk orang laki merajuk nie. Kang cheq gi cari mat bangla kang,melalak hang kat situ..haaa..".
Aish,x boleh jadi nie,dye main buruk-buruk,bangla bagai. Sebagai seorang lelaki yg berwibawa,mestilah cheq tercabaq. Pantang tau main buruk-buruk nie. Huuuhh..=.=!
So,demi cik Itiey terchenta,aku ase aku nak ambik balik la blog aku nie. 


"dah-dah la mengarut tuu.."


sape sound aku tu??? berani-beraninya dikau...
yelaaa..nak stop dah nie..
hehehehe..

**************************************************************
Sayang sebenarnya blog nie neh.. So aku rase aku perlukan balik blog nie,sebab yg sebenarnye ialah...
sebab aku rasa dengan blog nie aku boleh jadi lebih rilek,santai,and the most important is ada tempat aku nak mengarut..

so lepas nie akan diperbanyakkan entri-entri yg boleh menggeletek tapak kaki si pembaca sampai menendang-nendang ke dinding. Biarlah xde orang yg baca pon,tapi sekurang-kurangnya bila aku sendiri yg baca,aku boleh gelak sampai tergolek-golek ke ladang gandum. Ade aku kesah?? Tapi macam kurengg jeh..sendiri buat entri,sendiri baca,sendiri gelak..
kemushkilan terhadap diri sendiri melanda..
hehhhhhhh...


okeylah..dah letih menaip,.


~~serius x comel kucing nehh...






2 comments:

Misz Jenny said...

eh..entri ape nih???
=_=

faridfirdaus said...

hihihihi..ntah..:p