Pages

kalaulah ada Doraemon..

#entri ni dibuat bila otak dah tepu mengadap nota..-,-"

kalaulah Doraemon ada kat dunia nyata,aku nak pinjam.....

  1. Ubat yg boleh bagi aku ingat semua nota yg aku dah baca. Takpun ubat yg boleh buat aku jadi pandai tanpa baca buku.
  2.  Pensil ajaib yg bila aku jawab exam aku akan dapat A.
  3. Pintu ajaib. Boleh balik rumah bila-bila masa jeh. Boleh pergi kelas 3 saat sebelum kelas mula. Boleh dengar lecture sambil duduk atas katil. Bukak pintu jeh dah dapat tengok lecturer. Boleh pergi mana-mana je yg aku nak.
  4. Laci ajaib or mesin masa. Boleh dengar balik apa yg lecturer ajar yg aku dah lupa tadi. Or senang citer apa yg aku x dengar masa lecturer ajar tadi. Hahaha..
  5. Helikopter ajaib. Boleh pergi lecture room tanpa naik tangga. Or boleh pergi KLCC tanpa naik LRT.
  6. Lampu suluh ajaib. Boleh kecikkan sapa-sapa yg lebih besar daripada aku. Ataupun kecikkan orang jahat and then letak dalam poket.
roti nota..
#inilah pengaruh televisyen terhadap kanak-kanak zaman dahulu..:p





ini hanyalah hiburan semata-mata sebab dah blurr.
Blur-blur pon jangan sampai terpesong..

Kenapa perlukan doraemon kalau kita dah ada yg lagi hebat?
 Yang Maha Kuasa, Yang Maha Memberi segala-gala...
Bersyukur..

(^_^)




No comments: