Pages

Bluetooth vs Wi-fi...


betul ke nie??



ermm maybe...tapi bukan sume kan??
....hahaha
but i want to add some more..

if a man like a Bluetooth,biasanya apa-apa device yg kita dah add jadi 'member' bluetooth kita, device-device tu x kan hilang selagi kita x delete kan... kecuali bila dah penuh, so terpaksa la delete.. and its fixed.. it's mean,just same with a man.. even lelaki tu pergi mane-mane pon, dye still akan bawak 'device' yg pernah 'connect' ngn dye.. x kisah la bawak dalam hati, or fikiran, or dalam poket sekali pon... *kalo x debab laa..;p... mereka x kan delete 'device' tu selagi bukan dalam keadaan terpaksa.. dan selagi 'device' tu dirasakan penting, memang tidak akan didelete... mungkin dye akan cari device yg dah lama sangat utk didelete.. yes,, walo laki nie nampak macam kadang-kadang no respon, blur, suka buat bodo, tp kat dalam hati dye begitulah realitinya... same as Bluetooth... dye x kan berusaha untuk delete 'device' tu selagi dye rasa 'device' tu  bermakna bagi dye.. (based on experiment..:p)

okeh next, Wi-fi... aku rasa pendapat kat atas tu betul.. ye la kan.. of course para wanita akan mencari sang arjuna yg paling kuat, the stongest one.. tapi kalau kita tengok macam mana wi-fi tu sendiri.. sekali kita pergi tempat ni, banyak connection wi-fi ada.. boleh pilih yg mana nak.. pergi kat sana pulak, wi-fi lain pulak ada.. but mesti pilih yg without password right?? so, its totally not permanent.. dan sering bertukar-tukar.. perempuan macam tu ke? aku x tau... hahaha.. mybe betul, mybe x.. tapi nie just pendapat aku.. aku cakap based on ape yg aku pernah tengok... contohnya kat facebook.. n aku rasa orang lain pon pernah ada pengalaman macam aku.. n aku tengok ramai friend perempuan aku kat facebook yg senang tukar 'line wi-fi'.. hari nie status jiwang bagai..-with si polan... selang dua tiga hari pannggg status marah-marah, status lepas tension, status lepas perasaan.. nampak dah nak clash... lepas tu mula tukar relationship status.. lepas tu mula status makan hati pulak... dua tiga hari lepas tu pulak in a relationship with orang lain dah ehh.. adehh.. mungkin dye dah jumpa 'wi-fi' yg x berpassword yg lain...-.-"

aku bukan nak troll kaum wanita sekalian.. kan aku dah cakap, x sume orang macam tu kan... x semua okehh.. but it's reality.. for some people in this world.. aku bukan nak backup kaum lelaki.. mesti ada yg cakap macm tu kan? hahaha... ye la, aku kan lelaki.. mesti aku backup lelaki.... hakhakhak...

tapi ape yang sebetul-betulnya ialah lelaki dan wanita nie saling memerlukan.. sama macam laptop aku nie.. butang untuk on wi-fi ngn bluetooth dye letak skali.. dalam satu butang.. fnf2.. so kalau nak on bluetooth dua-dua akan on sekali.. so its true kan?? macam tau-tau je orang yg buat laptop nie kan... tapi ape yg penting selain dari kerjasama ialah buatlah pilihan dengan sebaik-baiknya..

kepada lelaki,carilah device yg x akan menyebarkan virus kepada anda..kerana anda akan dipertanggungjawabkan akan virus-virus yg device anda sebarkan kelak..
kepada wanita pula,seelok-eloknya carilah wifi yg berpassword...
yang susah untuk dibuka dan membuka..lebih selamat dan lebih bersekuriti...insyaAllah anda tidak akan menjadi madu or janda dalam usia muda..wakaka...tapi bila yg berpassword nie biasa la kan..jangan la di hacknya pulak..gunakan cara yg betul dan halal..dan insyaAllah 'connection' itu akan berkekalan sampai ke syurga..

(^_^)


“Sesungguhnya wanita adalah belahan yang tak terpisah dari lelaki” (HR Ahmad dan Al-Baihaqi)





2 comments:

Misz Jenny said...

really a great entry!!

lma dh tak bca yg berkualiti mcm ni..


hihi

faridfirdaus said...

hehehehe....tbe2 datang tanpa dijemput idea neh...:p